ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ (28/8)
Ο Εζεκίας γεννήθηκε το 739 π.Χ. και ήταν γιος του αποστάτη βασιλιά του Ιούδα Αχάζ, που υποστήριζε με μεγάλη θέρμη τα είδωλα. Ο Εζεκίας, όμως, ακολούθησε εντελώς διαφορετικό δρόμο από τον πατέρα του. Καταπολέμησε την ειδωλολατρία, έδωσε στη γιορτή του Ιουδαϊκού Πάσχα περισσότερη μεγαλοπρέπεια και υποστήριξε με το προσωπικό του παράδειγμα, αλλά και το βασιλικό του κύρος, τον αληθινό Θεό.
Αλλά και ο Θεός τον υποστήριξε ανάλογα. Ο Εζεκίας, λοιπόν, όχι μόνο κατόρθωσε να νικήσει τους Φιλισταίους, αλλά ξέφυγε και από τον ζυγό των Ασσυρίων, κατατροπώνοντας τον Βασιλιά τους, Σεναχερείμ. Οι σύμβουλοι του Εζεκία ήταν οι προφήτες Ησαΐας και Μιχαίας. Ακόμα, υποστήριξε πολύ τη γεωργία και το εμπόριο, οχύρωσε την Ιερουσαλήμ και στόλισε τον ναό της πόλης. Σπουδαίο έργο του, το υδραγωγείο της Ιερουσαλήμ, που σώζεται μέχρι σήμερα.
Ο Εζεκίας πέθανε το 687 π.Χ. στην Ιερουσαλήμ και τάφηκε με μεγαλοπρέπεια στον τάφο των υιών του Δαυίδ. Υπήρξε ένας από τούς καλύτερους βασιλείς του Ιούδα.
ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΑΝΕΚΔΟΤΟ & ΑΠΟΦΘΕΓΜΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ...
Οδηγίες προς πολιτευομένους...
[Ο Περίανδρος, ο τύραννος της Κορίνθου] έστειλε κάποτε στον Θρασύβουλο [τύραννος της Μιλήτου] ένα κήρυκά του και γύρευε να μάθει με ποια πολιτική θα διαχειριζόταν ασφαλέστατα τα πράγματα της πόλης και κάλλιστα θα τη διαφέντευε.
Ο Θρασύβουλος, λοιπόν, έβγαλε τον απεσταλμένο του Περιάνδρου έξω από την πόλη, τον έμπασε σ' ένα χωράφι σπαρμένο και μαζί του περνούσε ανάμεσα από τα στάχυα, ρωτώντας κι εξετάζοντας τον κήρυκα εξαρχής ποιος λόγος τον έφερε από την Κόρινθο, ενώ ταυτόχρονα έκοβε, κάθε φορά που έβλεπε ένα στάχυ να ξεπερνά τα αλλά, και αποκεφαλίζοντάς το το έριχνε χάμω, ώσπου μ’ αυτό τον τρόπο κατέστρεψε τα πιο ψηλά και τα πιο ωραία στάχυα του χωραφιού. Κι αφού πέρασε από άκρου σ' άκρο το χωράφι, δίχως να δώσει καμία άλλη συμβουλή, στέλνει πίσω τον κήρυκα.
Γυρνώντας στην πατρίδα του την Κόρινθο, ο κήρυκας βρέθηκε μπρος στον Περίανδρο, που ανυπόμονος εγύρευε να μάθει την υποθήκη του Θρασύβουλου. Όμως, αυτός ισχυριζόταν πως ο Θρασύβουλος δεν έδωσε καμιά υποθήκη και μάλιστα απορούσε σε τι λογής άνθρωπο τον έστειλε ο Περίανδρος, παράφρονα σχεδόν, να καταστρέφει τα ίδια του τα χτήματα - κι έτσι διηγήθηκε ο κήρυκας όσα είχε δει να κάνει ο Θρασύβουλος.
Ο Περίανδρος, όμως, έπιασε το νόημα της πράξης αυτής και πήρε απόφαση να συμπεριφερθεί όπως τον εσυμβούλευε ο Θρασύβουλος: σκοτώνοντας όσους πολίτες κάπου εξεχώριζαν, έδειξε έτσι όλη την κακότητά του απέναντι στην πόλη και τους κατοίκους της.
ΕΙΠΕ....
ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ...
Εζεκίας
739 – 687 π.Χ.
739 – 687 π.Χ.
Αλλά και ο Θεός τον υποστήριξε ανάλογα. Ο Εζεκίας, λοιπόν, όχι μόνο κατόρθωσε να νικήσει τους Φιλισταίους, αλλά ξέφυγε και από τον ζυγό των Ασσυρίων, κατατροπώνοντας τον Βασιλιά τους, Σεναχερείμ. Οι σύμβουλοι του Εζεκία ήταν οι προφήτες Ησαΐας και Μιχαίας. Ακόμα, υποστήριξε πολύ τη γεωργία και το εμπόριο, οχύρωσε την Ιερουσαλήμ και στόλισε τον ναό της πόλης. Σπουδαίο έργο του, το υδραγωγείο της Ιερουσαλήμ, που σώζεται μέχρι σήμερα.
Ο Εζεκίας πέθανε το 687 π.Χ. στην Ιερουσαλήμ και τάφηκε με μεγαλοπρέπεια στον τάφο των υιών του Δαυίδ. Υπήρξε ένας από τούς καλύτερους βασιλείς του Ιούδα.
ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΑΝΕΚΔΟΤΟ & ΑΠΟΦΘΕΓΜΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ...
Οδηγίες προς πολιτευομένους...![Περίανδρος](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_vvVHfnhdxEnLd_2w0jkPsQNdoyOiiCne4_YB0C7uF--_6OpyqXVrh9Dgdo2vgVLMF1qnX08_C1KEhQpX4k2yFOR-mgnj2uNGFuNGIA2Lu1jXoqQ2csFZ3igEi0DHBu2-0=s0-d)
Περίανδρος
Ο Θρασύβουλος, λοιπόν, έβγαλε τον απεσταλμένο του Περιάνδρου έξω από την πόλη, τον έμπασε σ' ένα χωράφι σπαρμένο και μαζί του περνούσε ανάμεσα από τα στάχυα, ρωτώντας κι εξετάζοντας τον κήρυκα εξαρχής ποιος λόγος τον έφερε από την Κόρινθο, ενώ ταυτόχρονα έκοβε, κάθε φορά που έβλεπε ένα στάχυ να ξεπερνά τα αλλά, και αποκεφαλίζοντάς το το έριχνε χάμω, ώσπου μ’ αυτό τον τρόπο κατέστρεψε τα πιο ψηλά και τα πιο ωραία στάχυα του χωραφιού. Κι αφού πέρασε από άκρου σ' άκρο το χωράφι, δίχως να δώσει καμία άλλη συμβουλή, στέλνει πίσω τον κήρυκα.
Γυρνώντας στην πατρίδα του την Κόρινθο, ο κήρυκας βρέθηκε μπρος στον Περίανδρο, που ανυπόμονος εγύρευε να μάθει την υποθήκη του Θρασύβουλου. Όμως, αυτός ισχυριζόταν πως ο Θρασύβουλος δεν έδωσε καμιά υποθήκη και μάλιστα απορούσε σε τι λογής άνθρωπο τον έστειλε ο Περίανδρος, παράφρονα σχεδόν, να καταστρέφει τα ίδια του τα χτήματα - κι έτσι διηγήθηκε ο κήρυκας όσα είχε δει να κάνει ο Θρασύβουλος.
Ο Περίανδρος, όμως, έπιασε το νόημα της πράξης αυτής και πήρε απόφαση να συμπεριφερθεί όπως τον εσυμβούλευε ο Θρασύβουλος: σκοτώνοντας όσους πολίτες κάπου εξεχώριζαν, έδειξε έτσι όλη την κακότητά του απέναντι στην πόλη και τους κατοίκους της.
ΕΙΠΕ....
"Ο κεντρικός λόγος της παιδείας σε μια δημοκρατική κοινωνία είναι αναμφισβήτητος. [...] Και δεν μιλώ για την παιδεία που παρέχει το «υπουργείο Παιδείας», ή εν πάση περιπτώσει όχι κυρίως γι αυτήν, ούτε για μια νιοστή «εκπαιδευτική μεταρρύθμιση», με τη οποία, υποτίθεται, θα προσεγγίζαμε περισσότερο τη δημοκρατία. Η παιδεία αρχίζει με τη γέννηση του ανθρώπου και τελειώνει με τον θάνατό του. Συντελείται παντού και πάντα. Οι τοίχοι της πόλης, τα βιβλία, τα θεάματα, τα γεγονότα εκπαιδεύουν τους πολίτες —σήμερα δε κατά κύριο λόγο «παρεκπαιδεύουν»(Κορνήλιος Καστοριάδης